+420 736 173 009 info@amcreation.cz
Vyberte stránku

Jelikož je Norsko mojí srdcovou záležitostí, po zjištění, že Oslo dostalo nový vizuální vzhled, jsem neváhala ani minutu a sepsala pro vás o něm článek.

Hlavní město Norska Oslo prošlo kompletním rebrandingem. Získalo tak novou vizuální identitu, včetně nového loga, písma (Oslo sans) a designu, ve snaze vybudovat silnější vztah mezi obcemi a jejími obyvateli.

Norsko, které se v roce 2019 umístilo na 3. místě mezi nejšťastnějšími zeměmi světa, se může pochlubit vysokým standardem života, ale identita Osla byla často nejasná a vágní.

Novou vizuální identitu má na svědomí agentura Creuna. Hlavní projektant, Marc Ligeti, říká, že klíčová byla v tomto projektu především flexibilita a univerzálnost. Město požadovalo identitu, která by fungovala například i pro hudební festival mládeže, nebo pro vybírání daní či parkovacích lístků. Jde tedy o hodně různorodá využití.

Logo města bylo přepracováno poprvé od roku 1924 zjednodušenou a modernizovanou postavou svatého Hallvarda, který je patronem města.

Navržena byla také zcela nová barevná paleta. Škála barev byla zvolena byla tak, aby odrážela především panoráma města Oslo. Modrá barva vychází z tramvají a fjordu, zelená pak z parků a chráněných lesů a teplé a neutrální tóny jsou inspirované fasádami budov.

 

Vyvinut byl také tzv. Oslo sans. Písmo, které je středobodem celé vizuální identity. Oslo Sans je inspirován mnoha generacemi ulic v Oslu. Písmo se řídí principy univerzálního designu a je vytvořeno s utilitárním zaměřením, jehož cílem je být funkční a nadčasový, přesto dostatečně odlišný, aby ho bylo možné rozpoznat.

Celistvost celého designu pak zakončují zvolené tvary, které vycházejí z objektů často zakomponovaných do panorama města. Tyto tři základní tvary mohou být sestaveny nekonečným množstvím způsobů a jsou základní součástí konstrukčního systému města.

Ilustrace založené na výše zmíněných objektech

Za nás určitě velký palec nahoru. Z celkové vizuální identity čiší jednoduchost a zároveň originalita. Pokud byla hlavním zadáním od města flexibilita, tak v tomto případě bylo zadání dodrženo na 100%. I u nás by si některá města zasloužila podobně povedený design. Snad se něčeho stejně skvělého brzy dočkáme.

Budu se na vás těšit u dalšího článku.

Anet

Líbil se Vám článek? Podělte se o něj – sledujte nás,         

sdílejte nás a rozšiřujte naši AMcreation rodinu.

Sledujících

Líbil se Vám článek? Podělte se o něj – sledujte nássdílejte nás a rozšiřujte naši AMcreation rodinu.ce.

Sledujících

Pin It on Pinterest