info@amcreation.cz

+ 420 774 941 211

info@amcreation.cz

+420 774 941 211

Nová vizuální identita Nizozemí | Zajímavost ze světa

od | Zajímavosti ze světa

V poslední době, jako by se roztrhnul pytel s novými logy měst či států. Pozadu nezůstává ani ČR. V jednom z našich předchozích článků jste se mohli například dočíst o nové vizuální identitě hlavního města Norska. A která evropská země se může pyšnit novým “kabátem” nyní? Není to nikdo jiný než Nizozemsko. 

Holandská brandingová agentura Studio Dumbar navrhla pro Nizozemsko novou vizuální identitu včetně nového loga, které kombinuje písmena NL s, pro Nizozemsko typickým tulipánem, který ale není na první pohled zcela patrný. Pro zajímavost – cena loga byla 170 000 GBPSama nizozemská vláda požádala toto studio, založené v Rotterdamu, o vytvoření nové identity z důvodu posílení image národa ve světě.

Cílem bylo upustit od původního, lehce abstraktního a podle některých nereprezentativního oranžového loga, které také obsahovalo tulipán a název Holand. Užití slova Holland v tomto kontextu bylo z průzkumu shledáno jako nevhodné, jelikož se týká spíše konkrétního regionu, než země jako celku. Nová identita proto také obsahuje značku NL, se kterou mají Nizozemci emocionální spojení a kdyby nebyla někým hned na první pohled pochopena, může být brána jako abstraktní obrázek. 

  • Facebook
  • Pinterest

Dvě písmena NL, tvořící symbol, jsou vyjádřena tučným bezpatkovým písmem a tvoří siluetu okvětních lístků tulipánů. Tulipán je běžně používán jako symbol pro zemi, spolu s oranžovou barvou, která je v novém vizuálu také zachována. Zvolený tulipán je záměrně jemný, protože logo musí být vhodné pro použití širokou škálou zúčastněných stran, včetně univerzit, ambasád a kulturních organizací v Nizozemsku. Logo je podle studia „skutečným odrazem nizozemské mentality“. Ve většině případů bude logo se značkou NL doplněno názvem Netherlands. 

Reakce některých obyvatel ale na sebe nenechaly dlouho čekat a našla se samozřejmě celá řada kritiků. Na oficiálním twitterovém účtu je možné se dočíst, že tulipán není symetrický, nebo že symbol NL některým evokuje komín, namísto tulipánu.

Nizozemská ústřední vláda začne novou vizuální identitu a značku NL používat od 1. ledna 2020. Všem partnerům, kteří ji ale již chtějí použít ve svých propagačních materiálech, je k dispozici ke stažení na oficiálních webových stránkách.

  • Facebook
  • Pinterest
  • Facebook
  • Pinterest
  • Facebook
  • Pinterest

A jaký je váš názor na nový vizuál Nizozemí? Diskutovat můžete níže v komentářích. Za sebe mohu říci, že mě osobně nezaujal, ale více mohu hodnotit až po prohlédnutí dalších využití loga a celého vizuálu v praxi. Doposud bylo vypuštěno do světa jen pár vizualizací.

Budu se na vás těšit u dalšího článku. 🙂

Anet

Pomohl Vám článek? Podělte se o něj – sledujte nás, sdílejte nás a posouvejte tipy mezi další nadšence!

Follows

Pomohl Vám článek? Podělte se o něj – sledujte nás, sdílejte nás a posouvejte tipy mezi další nadšence!

Follows

0 komentářů

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pin It on Pinterest